joi, 16 aprilie 2009

Cu fiecare zi mai aproape - o noua carte semnata Yalom

Categoric, anul acesta pare a fi anul Yalom! Nu am ajuns inca la jumatatea anului si o noua carte semnata de psihiatrul, psihoterapeutul si scriitorul Irvin Yalom apare pe piata romaneasca. Era cat pe ca sa scriu "un nou roman semnat...", dar in fapt cartea nu e o opera de fictiune, ci mai degraba un jurnal. Si inca unul scris la doua maini: de Yalom si de una dintre pacientele sale, Ginny Elkin. Nu am citit-o inca, dar din cate stiam mai de demult, e vorba de o tanara care, desi avea nevoie de terapie si apelase la Yalom in acest scop, nu prea si-o permitea, din punct de vedere financiar. Yalom, intotdeauna dispus sa incerce ceva nou, ii propune ca in schimbul tarifului obisnuit, Ginny sa tina un jurnal al fiecarei sedinte de psihoterapie. Yalom face la fel, iar dupa terminarea terapiei, cei doi pun la un loc cele doua jurnale, rezultand "Cu fiecare zi mai aproape".

Revin cu comentarii dupa lectura.

PS. Cartea a aparut la Editura Trei.

4 comentarii:

Unknown spunea...

Am citit-o eu :)

Anamaria Ivan spunea...

Eu tocmai o citesc. Pana acum sunt ambivalenta. Imi plac notele lui Yalom, ma ezamagesc notele lui Ginny. Oricum, abia am inceput-o, poate pe parcurs ce terapia avanseaza, va deveni si ea mai introspectiva.

Ioanna spunea...

N-am citit-o inca. Pana atunci mi-a placut sa ma gandesc la traducere si la titlul original, Closer every day. Am inteles ca Ginny era o pacienta cu tulburare schizoida. Mi se pare ca traducerea in romana a titlului pierde ceva din subtilitatea lui "closer", vis-a-vis de dificultatea de a face atasament autentic a persoanelor cu aceasta tulburare.
Ioana
http://ioanapreda.wordpress.com/

Costin Patrascu spunea...

Mi se pare ca titlul original este "Every day gets a little closer". Ai dreptate insa in privinta traducerii: desi corecta, pierde ceva foarte important in aceasta poveste. Nu ma gandisem la asta. Mersi.